Αναφορές Σχετικά με Παραβιάσεις Ενωσιακού Δικαίου

Whistleblowing

 

Η Ebury έχει δεσμευτεί να τηρεί τα υψηλότερα πρότυπα διαφάνειας, αξιοπρέπειας, ακεραιότητας και υπευθυνότητας. Αναμένουμε από τους συναδέλφους μας να διατηρήσουν αυτά τα πρότυπα σύμφωνα με τον Κώδικα Δεοντολογίας και την Πολιτική Δεοντολογίας της Ebury. Στο πλαίσιο αυτό, η Ebury, σε συμμόρφωση με τις διατάξεις του Ν. 4990/2022 (ΦΕΚ Α’ 210/11.11.2022) περί «Προστασίας προσώπων που αναφέρουν παραβιάσεις ενωσιακού δικαίου», διαθέτει σύννομες και επικαιροποιημένες διαδικασίες καθώς και σύστημα εσωτερικής και εξωτερικής αναφοράς παραβιάσεων.

Οι διατάξεις του ν 4990/2022 εφαρμόζονται για την προστασία προσώπων που αναφέρουν ή αποκαλύπτουν:

α) παραβιάσεις ενωσιακού δικαίου, στους τομείς:

αα) των δημόσιων συμβάσεων,
αβ) των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών, προϊόντων και αγορών, καθώς και της πρόληψης της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας,
αγ) της ασφάλειας και της συμμόρφωσης των προϊόντων,
αδ) της ασφάλειας των μεταφορών,
αε) της προστασίας του περιβάλλοντος,
αστ) της προστασίας από την ακτινοβολία και της πυρηνικής ασφάλειας,
αζ) της ασφάλειας των τροφίμων και των ζωοτροφών, καθώς και της υγείας και της καλής μεταχείρισης των ζώων,
αη) της δημόσιας υγείας,
αθ) της προστασίας των καταναλωτών,
αι) της προστασίας της ιδιωτικής ζωής και των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, καθώς και της ασφάλειας των συστημάτων δικτύου και πληροφοριών,

β) παραβιάσεις που θίγουν τα οικονομικά συμφέροντα της Ένωσης του άρθρου 325 της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Σ.Λ.Ε.Ε.) και τα ειδικότερα οριζόμενα στα σχετικά ενωσιακά μέτρα

γ) παραβιάσεις που σχετίζονται με την εσωτερική αγορά, και των κανόνων περί ανταγωνισμού και κρατικών ενισχύσεων, καθώς και παραβιάσεων που αφορούν στην εσωτερική αγορά σχετικά με πράξεις που παραβαίνουν τους κανόνες για τη φορολογία των εταιρειών ή διακανονισμούς, σκοπός των οποίων είναι η διασφάλιση φορολογικού πλεονεκτήματος που ματαιώνει το αντικείμενο ή τον σκοπό της εφαρμοστέας νομοθεσίας περί φορολογίας εταιρειών.

H Ebury Business Conduct Helpline αποτελεί το εσωτερικό κανάλι υποβολής αναφορών, που σχετίζονται με παραβιάσεις ενωσιακού δικαίου, βάση του Ν.4990/2022 (ΦΕΚ 210/Α΄/11.11.2022). Το κανάλι Ebury Business Conduct Helpline είναι ένας εναλλακτικός τρόπος για τους υπαλλήλους της Ebury Partners Belgium και των Υποκαταστημάτων της, συμπεριλαμβανομένων των εργολάβων, συμβούλων και οποιωνδήποτε άλλων τρίτων μερών που εργάζονται για ή για λογαριασμό της Ebury, να εκφράσουν τις ανησυχίες τους, πέρα από τα σύνηθες κανάλια αναφοράς ή κλιμάκωσης.

Όλες οι αναφορές που γίνονται με την χρήση της Ebury Business Conduct Helpline θα αντιμετωπίζονται με τρόπο που αποσκοπεί στην προστασία του υπαλλήλου που εκφράζει την ανησυχία, από οποιαδήποτε πιθανά αντίποινα που μπορεί να προκληθούν από την απόφαση τους να πραγματοποιησουν την αναφορά.

Μια αναφορά μπορεί να τεθεί και να καταγραφεί με την χρήση της Ebury Business Conduct Helpline, χρησιμοποιώντας ένα από τα ακόλουθα κανάλια:

  1. Τηλεφωνικά: η αναφορά σας θα είναι ασφαλής και θα υποβληθεί στη σωστή ομάδα διερεύνησης. Εάν θέλετε να κάνετε μια ανώνυμη αναφορά, αυτή θα πρέπει να είναι η προτιμώμενη επιλογή σας, καθώς δεν χρειάζεται να δώσετε τα στοιχεία σας. Ανατρέξτε στη διεύθυνση www.eburypartners.ethicspoint.com για την λίστα με αριθμούς τηλεφώνου που αφορούν συγκεκριμένα κάθε χώρα. Επιλέγετε από το drop down menu την χώρα σας και μετά σας παρέχει τον αριθμό που μπορείτε να καλέσετε;. ή
  2. Web Portal: μπορείτε να υποβάλετε μια αναφορά στο portal επισυνάπτοντας οποιαδήποτε σχετικά έγγραφα που μπορεί να βοηθήσουν την έρευνας. Για πρόσβαση στην πύλη κάντε κλικ στον ακόλουθο σύνδεσμο: www.eburypartners.ethicspoint.com. Επιλέγετε από το drop down menu την χώρα σας και μετά επιλέγετε την χώρα στην οποία πραγματοποιήθηκε η παραβίαση και μετά πατάτε συνέχεια. Μετά εφόσον συναινείτε στην προστασία των δεδομένων σας και στην πολιτική απορρήτου κλικάρετε το τετράγωνο πεδίο “I Consent” και πατάτε συνέχεια; ή
  3. Email: μπορείτε να στείλετε εσωτερικά μια αναφορά στο [email protected] ή στο [email protected] για περαιτέρω καθοδήγηση σχετικά με ένα θέμα; ή
  4. Μέσω προσωπικής συνάντησης του αναφέροντος με τον Υπεύθυνο Παραλαβής και Παρακολούθησης Αναφορών (Υ.Π.Π.Α.): η αναφορά μπορεί να γίνει σε προσωπική συνάντηση με τον ΥΠΠΑ, η οποία διενεργείται εντός εύλογου χρονικού διαστήματος από την ημερομηνία του σχετικού αιτήματος του αναφέροντος, το οποίο μπορεί να υποβάλλεται γραπτώς ή προφορικώς ή μέσω μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) στον Υ.Π.Π.Α.

Εάν θέλετε να υποβάλετε μια αναφορά στη Ebury Business Conduct Helpline χρησιμοποιώντας οποιαδήποτε από τις προσεγγίσεις που περιγράφονται παραπάνω, παρακαλούμε μην υποβάλετε την αναφορά και μέσω άλλων διαύλων, για παράδειγμα με τον διευθυντή σας ή άλλους. Με αυτό τον τρόπο θα προστατευτεί ο εμπιστευτικός χαρακτήρας της αναφοράς που ενδέχεται να κάνετε, αλλά και θα μειώσετε τον κίνδυνο πολλαπλές έρευνες να καλύψουν την ίδια αναφορά.

Σε κάθε περίπτωση, θα καταβληθούν εύλογες προσπάθειες για να διασφαλιστεί ότι η ταυτότητα του ατόμου που επικοινωνεί με τη Ebury Business Conduct Helpline θα παραμείνει εμπιστευτική. Ενδέχεται, ωστόσο, να υπάρξουν περιπτώσεις όπου η Ebury υποχρεούται να αποκαλύψει την ταυτότητα ενός ατόμου σύμφωνα με τις νομικές και κανονιστικές απαιτήσεις. Εάν πρέπει να αποκαλυφθεί η ταυτότητα ενός ατόμου, θα ληφθούν εύλογα μέτρα για να ειδοποιηθεί το άτομο σχετικά πριν από την έναρξη οποιασδήποτε αποκάλυψης.
Σύμφωνα με το Ν. 4990/2022, ο Υπεύθυνος Παραλαβής και Παρακολούθησης Αναφορών (Υ.Π.Π.Α.) του Ελληνικού υποκαταστήματος της Ebury Partners Belgium είναι ο Υπεύθυνος Κανονιστικής Συμμόρφωσης του υποκαταστήματος.

Σημειώνεται ότι, σε περίπτωση που, μετά τη λήψη της απάντησης του Ελληνικού υποκαταστήματος της Ebury Partners Belgium στην αναφορά σας, θεωρήσετε ότι αυτή δεν αντιμετωπίστηκε αποτελεσματικά, τότε μπορείτε να υποβάλετε την αναφορά σας απευθείας στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας. Σχετικές πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στο Εθνική Αρχή Διαφάνειας – ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ (aead.gr).

Περαιτέρω λεπτομέρειες περιλαμβάνονται στην εσωτερική Πολιτική περί Αναφορές Σχετικά με Παραβιάσεις Εθνικού και Ενωσιακού Δικαίου.

 

Whistleblowing (EN Translation)

 

Ebury is committed to the highest standards of openness, probity, integrity and accountability. We expect our colleagues to maintain these standards in accordance with Ebury’s Code of Conduct and Ethics Policy. In this context and in compliance with the provisions of Law 4990/2022 (Government Gazette A’/210-11.11.2022) “Protection of persons reporting breaches of EU law”, Ebury has implemented proper and up-to-date procedures as well as a system of internal and external reporting violations.

The provisions of Law 4990/2022 apply to the protection of persons who report or disclose:

  1. breaches of Union law in the following areas: 
    1. public procurement; 
    2. financial services, products and markets, and prevention of money laundering and terrorist financing; 
    3. product safety and compliance; 
    4. transport safety; 
    5. protection of the environment;
    6. radiation protection and nuclear safety; 
    7. food and feed safety, animal health and welfare;
    8. public health; 
    9. consumer protection; 
    10. protection of privacy and personal data, and security of network and information systems;
  2. breaches affecting the financial interests of the Union as referred to in Article 325 TFEU and as further specified in relevant Union measures; 
  3. breaches relating to the internal market, as referred to in Article 26(2) TFEU, including breaches of Union competition and State aid rules, as well as breaches relating to the internal market in relation to acts which breach the rules of corporate tax or to arrangements the purpose of which is to obtain a tax advantage that defeats the object or purpose of the applicable corporate tax law.

The Ebury Business Conduct Helpline constitutes Ebury’s internal reporting channel of Law 4990/2022 (Official Gazette 210/Α΄/11.11.2022). The Ebury Business Conduct Helpline is an alternative way for employees including contractors, consultants and any other third parties working for or on behalf of Ebury to raise concerns out of their  normal business reporting or escalation channels. If an employee reasonably believes that the matter they are reporting is genuine in accordance with whistleblowing legislation as noted in this policy, they will not suffer any detriment by raising it through the Ebury Business Conduct Helpline.

All reports made to Ebury Business Conduct Helpline will be dealt with in a manner which aims to protect the employee raising the concern from any retaliation caused by their decision to make the disclosure.  

A concern can be raised and logged with the Ebury Business Conduct Helpline using either of the following channels:  

  1. Telephone: your case will be secured and submitted to the correct investigations team. If you wish to make an anonymous report this should be your preferred option. You do not have to give your details.  Please refer to www.eburypartners.ethicspoint.com for a list of telephone numbers specific to each country. You select your country from the drop down menu and then it provides you with the respective number you can call; or 
  2. Web Portal: you can log a whistleblowing case onto a portal attaching any relevant documentation to support an investigation. To access the portal click on the following link:  www.eburypartners.ethicspoint.com. You select from the drop down menu your country and then select the country in which the violation took place and then press continue. Then if you agree to the Data Protection and the Privacy notice , click the square field “I Consent” and press continue; or
  3. Email: you can email internally a whistleblowing concern to [email protected] or  [email protected] for  further guidance on a matter;
  4. Through a personal meeting of the submitter with the Local Officer for Receipt and Follow Up on Reports (YPPA): The report can be made in a personal meeting with the Y.P.P.A., which is conducted within a reasonable period of time from the date of the relevant request of the submitter, which can be submitted in writing or orally or by e-mail to Y.P.P.A.

If you want to raise a case with the Ebury Business Conduct Helpline using any of the approaches outlined above,  please do not also raise a case via other routes, for example with your manager or others. This is primarily to protect the confidential nature of any report that you may make and reduce the risk of multiple investigations covering the same ground.  

In all cases, reasonable efforts will be made to ensure that the identity of the individual contacting the Ebury Business Conduct Helpline is kept confidential. There may, however, be situations where EPBE is required to disclose an individual’s identity in accordance with legal and regulatory requirements. If an individual’s identity has to be disclosed, reasonable steps will be taken to notify the individual of this prior to any disclosure being initiated.  

As per the Law 4990/2022, the assigned YPPA of the Greek branch is the Compliance Officer.

After receiving the response of the Greek branch of Ebury Partners Belgium to your report and in case you consider that it was not dealt with effectively, then you can submit your report directly to the National Transparency Authority. Related information can be found at the National Transparency Authority – CONTACT (aead.gr).

Further details are included in the internal EPBE Whistleblowing policy.